VYSOČINA FEST 2013

11/07 - 13/07/2013

Jaký byl první ročník Vysočina Festu z pohledu Petra Buriána, majitele pořadatelské reklamní agentury YASHICA s.r.o.?

Vysočina fest 2013 vstoupil mezi festivalovou elitu

Kraj má za sebou první ročník nového festivalu. Třídenní multižánrový Vysočina fest přilákal tisíce lidí a překvapil je kvalitou programu, doprovodným programem i výborným zvukem, který se nesl jihlavským amfiteátrem. Na to, jaké dojmy festival vyvolal u pořadatelů, jsme se zeptali jednoho z nich, majitele agentury Yashica, s. r. o., Petra Buriána.

Kde vznikl nápad udělat z festivalu krajskou, nikoli jen místní, záležitost?

Pořádání festivalu nosím v hlavě již několik let, ale jak dynamicky rostla naše společnost nějak na to nezbýval čas a energie. Zásadním impulsem uspořádat festival v letošním roce bylo působení naší agentury při pořádání mistrovství světa v biatlonu v Novém Městě na Moravě. Zde jsem poznal, že jsou v týmu firmy lidé, kteří jsou schopni nadchnout se pro věc a obětovat svůj čas i energii i mimo běžný provoz agentury, a výsledek tomu odpovídal. Po stránce marketingu, brandování areálu, zajištění a prodej reklamních předmětů jsme od hlavních pořadatelů dostali podtrženou jedničku. Dalším motivátorem bylo setkání s panem hejtmanem Kraje Vysočina, MUDr. Jiřím Běhounkem. Při hodnocení mistrovství světa v biatlonu si pan hejtman posteskl, že je škoda, že takto velkých akcí není v kraji víc. Akcí, které by ukázaly návštěvníkům z jiných míst České republiky, že nejsme jen krajem brambor a špatných silnic, ale i krajem s krásnou přírodou a spoustou šikovných lidí, kteří se umí obětovat pro dobrou věc a připravit kvalitní zábavu pro tisíce lidí. Na Vysočině chyběl festival celostátního rozměru, tak jsme ho vytvořili.

První ročník, to jsou vždycky velká očekávání a nejistý výsledek. Teď už je ale jasné, že návštěvníci byli spokojeni. A co pořadatelé?

Jako pořadatelé jsme spokojeni maximálně. Přiznám se, že jsem obavy měl, zajistili jsme velice kvalitní program, což stojí veliké peníze, zajistili jsme jedno z největších podií, které se letos v České republice staví. Ozvučení firmy NEXO a stavbu pódia zajistila firma MusicDATA s. r. o. a společnost RENTAL PRO – jedna z lídrů na trhu s profesionálním zvučením hudebních akcí. Pod vedením majitele společnosti Tomáše Ouředníčka odvedli excelentní práci. Speciálně kvalita zvuku překvapila snad všechny, kdo festival navštívili. Náš tým organizátorů byl složen převážně z vlastních zaměstnanců, ať lidí z agentury, nebo z restaurace U Kmotra, který zajišťoval kvalitní catering ve VIP zóně. Všichni podali stoprocentní výkon a velmi mile mě překvapili. Přes malé zaváhání na začátku festivalu si zaslouží velikou pochvalu i firma XANADU, která zajišťovala catering pro návštěvníky festivalu. A nakonec největší odměna pro pořadatele – tisíce spokojených návštěvníků a super atmosféra.

Kdy se začne pracovat na přípravě dalšího ročníku Vysočina festu?

Začalo se v podstatě již v průběhu festivalu,diskutovat o kapelách a hudebních osobnostech, které bychom rádividěli na příštím ročníku. Jsme si vědomi toho, že překonat vysokopoloženou laťku bude hodně složité.

O vystoupení jakých osobností byste jako pořadatelé stáli v příštím roce?

Velice rád bych opět viděl a slyšel Davida Kollera, skupinu Kryštof, Peter Bič projekt, nebo Pražský Výběr, který mám osobně velice rád. Bohužel, na našem festivalu oznámil konec kariéry, to mě moc mrzí. Bohužel, i Nightwork končí a výběr kvalitních kapel a interpretů je v Česku opět složitější. Máme plán, zatím jen v obrysech, hledat v zahraničí opravdu velké jméno. Ale to je zatím jen jeden z cílů, jak festival ještě zkvalitnit, a je nám jasné, že potvrdit a vytvořit tradici je ještě velmi dlouhá a náročná cesta. Musím na závěr poděkovat všem partnerům v čele s vedením Kraje Vysočina a generálnímu partnerovi akce, firmě AUTOMOTIVE LIGHTING, kteří nám věřili a zásadně pomohli prvnímu ročníku Vysočina fest 2013.

vysocinafest